Pla local d'habitatge de la Roca del Vallès
Pla local
Quant a aquest procés
Al 2022 s’ha iniciat la redacció del PLA LOCAL D’HABITATGE DE LA ROCA DEL VALLÈS, per part d’un equip extern i amb la col.laboració dels equips tècnics municipals i de la regidoria d’habitatge i de serveis socials. L’encàrrec del treball constitueix un recurs de la Diputació de Barcelona.
El Pla local d’habitatge és el document tècnic que defineix, per un període de sis anys, les estratègies i propostes a desenvolupar per fomentar el dret de la ciutadania a gaudir d’un habitatge digne en condicions assequibles. El Pla local d’habitatge de La Roca del Vallès, es desenvoluparà en tres fases:
Fase 1: L’estat de l’habitatge al municipi: anàlisi i diagnosi
Fase 2: Pla d’acció: objectius, estratègies i propostes d’actuacions
Fase 3: Tramitació
Fins al moment s’ha acomplit la fase 1 en la que s’ha realitzat una diagnosi que reflecteix l’estat de l’habitatge al La Roca. En aquests moments, s’està treballant en la redacció del Pla d’acció de la fase 2. En aquesta segona fase es definiran els objectius i les estratègies de les polítiques locals al municipi que es concretaran en una seguit d’actuacions en matèria d’habitatge.
Durant la redacció de les fases 1 i 2, es realitza un procés de participació ciutadana amb l’objectiu d’informar i donar veu al conjunt de la ciutadania sobre les necessitats, problemàtiques i propostes d’actuacions del pla que definiran les futures polítiques d’habitatge del municipi. Aquest procés de treball es concretarà en l’elaboració i lliurament del document: Informe final del procés participatiu.
El procés de participació ciutadana inclourà:
- Elaboració de la proposta de participació ciutadana.
o Objectius
o Metodologia (contingut i propostes per cada fase, detall de les dinàmiques plantejades per cada sessió, persones a qui va dirigida cada fase, etc.)
o Calendari d’execució
o Definició de l’equip de treball i definició dels canals de comunicació previstos per
o cada convocatòria,
o Pla de comunicació (difusió del propi pla i del procés de participació ciutadana).
- 1 sessions amb la ciutadania
- 1 sessions amb diferents grups d’interès
- Qüestionari on line (realització d’un qüestionari enllaçat al web municipal. amb coordinació amb els serveis informàtics de l’ajuntament)
- Document de retorn
Compartir: